keskiviikko 9. joulukuuta 2015

Pärinöitä ja tippumisia

Pärinöitä ja tippumisia�� Moikka taas! Olin taas eilen tallilla Rosan ja Thalassan kanssa. Suunnittelimme ensin, että Thala pitäisi tunnin minulle ja Rosalle, mutta suunnitelmat muuttuivat viimehetkellä, sillä Thala halusi myös selkään. Siis... Lähdimme minun vanhempieni kyydillä noin kolmelta joten olimme tallilla vartin yli. Haimme Allun ja Hemun tarhasta ja laitoimme ne sisällä valmiiksi ja sitten lähdimme kentällä minä ja Rosa heppojen selässä. Otimme vähän alkulämmittelyjä hepoilla ja päästin sitten Thalan Allun selkään. Siinä sitten Thala ravaili ja käyntäsi talutuksessa ja ilman. Sen jälkeen minä taas hyppäsin Allun selkään ja Thala Helmin. Rosa "piti meille tuntia". Sitten Rosa sai idean, että voitaisiin hypätä. Siinä samassa Rosa hyppäsi Helmin selkään ja Thala alkoi koota estettä. Hypimme siinä sitten ristikkoa, okseria ja pystyestettä ravissa. Lopuksi otimme satulat pois ja hypimme myös ilman satulaa. Loppukäyntien ajaksi Thala meni Helmin selkään, minä ja Rosa Allun selkään tandemilla. Minä, Rosa ja Allu sitten hyppäsimme tandemillakin estettä. Thala ei hypännyt, koska hänellä oli neljän vuoden ratsastustaukoa. Kun minä ja Rosa ravailtiin Allulla, kuului yhtäkkiä hirmuinen tumpsahdus ja kun katsoin äänen suuntaan Thala oli selällään maassa ja Helmi seisoi hänen vieressään. Vaistomaisesti kysyin heti "oletko kunnossa". Sitten tiputtauduin Allun selästä ja menin Thalan luo. Hänelle ei käynyt "kovin" pahasti, mutta selkään sattui... Sitten päätimme yhdessä Thalassan lepäämisestä hetkellisesti ja kun selvisimme siitä, Rosa meni Helmin selkään ja minä ratsastin Allulla loppuajan. Kun puolitoista tuntia oli mennyt täyteen lähdimme kentältä talliin ja pesimme hevoset kurasta. Juuri ennen lähtöämme laitoimme linimenttiä ja kavioöljyä hevosten jalkoihin ja loimitimme hevoset. Sitten pitikin lähteä. ��tuossa nyt lyhyt selostus eilisestä. Thalassa on melkein kunnossa pientä kipua lukuunottamatta:) kuvia ei nyt tullut, mutta yritän ensikerralla

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti